Klikkaa yrityksen nimeä, niin pääset suoraa heidä nettisivuil! Huom! Tiedot päivittyvät ja muuttuvat vielä etäfestareiden lähestyessä, kun sisältö ja mukana olijat vahvistuvat!

Antinkukka – Hyvinvointia kukista

Kukat kohottavat apean mielen ja piristävät päivää sekä käyvät onnitteluksi esim. valmistuneelle tai sankarille. Kui Pori Voi? lipun ostaneet saavat myös erikoistarjouksen Antin Kukkaan!

Anni Varheenmaa

Seksuaaliterapeutti Anni Varheenmaa tulee kertomaan seksuaaliterveydestä, seksuaalioikeuksien toteutumisesta ja nautinnon vaikutuksesta kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Diakon – Diakonkylä elämässäsi mukana vauvasta vaariin 

Nyrkkeilijä Elina Gustafsson

Jaksaminen, rajat ja syömishäiriö. Missä menee sairaan terveyden raja? Pasmiinin haastattelussa Elina, jossa he keskustelevat monipuolisesti hyvinvoinnista, sen kulmakivistä sekä hetkistä, jolloin hyvinvointi on ottanyt ja mennyt yli.

Arielin Aurinko – Rentoutuksen merkitys hyvinvoinnissa

Arielin aurindon Anniina. Ekokampaaja, regressio- ja ALH Enkelihypnoosihoitaja. Anniinalla on teemana rentoutuksen merkitus hyvivnoinnissa ja tallenteen lisäksi pääset tekemään rentoutusmeditaation Anniinan ohjauksella. Varaathan itsellesi levollisen paikan, villasukat ja mahdollisesti kuulokkeet tai miellyttävän äänentoiston. Instagramissa ja Facebookissa @auringonanniina

Tanssikoulu Happy Dance – Voimaannu Salsasta!

Tervetuloa tutustumaan Happy Dance onlinen tunteihin!

Diplomitanssinopettaja Kati Koivisto opettaa sinut salsan saloihin! Tiedossa on pehmeää askellusta, ihanaa selkäjumppaa sekä selkeä opetus Salsan ensimmäisiin rytmeihin! Katin tunneille voit osallistua joko Kauppiksella tai kotona livestreamin välityksellä! Lue lisää www.happydance.fi

Hyvinvointicenter – Joogaa mieli virkeäksi!

Vinyasa jooga harjoitus omaa kehoa kuunnellen.

Vinyasa jooga dynaaminen harjoitus, jossa kehon liikkeet mukautuvat hengitykseen vahvistaen näin monipuolisesti koko kehoa.

Vinkkinä sinulle!
Tee harjoitus metsän rauhassa, pehmeillä sammalmättäillä. Luonnossa verenpaineesi laskee, jolloin rauhoittuminen ja rentoutuminen tulee kuin luonnostaan!

Jasmiini Peuramäki, Pasmiini: Avajaispuhe, taukojumppaa, kehonpainotreeneistä lisää liikkuvuutta ja voimaa sekä loppusanat

Jasmiini, monipuolinen tättähäärä ja Kui Pori Voi?n ideamutsi tulee pitämään taukojumppaa, jonka pystyy toteuttamaan kiireisemmänkin työpäivän lomassa. Jos 10 minuutin pysähdys on sulle liikaa, niin sitten Jasmiini kehottaakin jo miettimään, että miten on oman jaksamisen ja kehon kokonaiskuormituksen laita sekä miten pitkälle tällä taktiikalla päästään ilman vaurioita? Kehonpainotreenit sopii kaikentasoisille liikkujille ja pystyy toteuttamaan kotona. Tarvitset vain (villa)sukat sekä mahdollisesti alustan/tyynyn pehmusteeksi polvien alle.

Pasmiini innostaa, auttaa luovassa ideoinnisa ja sosiaalisen median markkinoinnissa sekä työhyvinvoinnissa. Järjestäen mm. etätaukojumppaa tai fyysisiä jumppa- tai tyhyhetkiä yrityksille. Tavallisille tallaajille Pasmiini toimii personal trainerina Porissa ja Helsingissä (huom! myös etänä), ryhmäliikunnanohjaajana sekä järjestää Tunne kehos, rakastu ittees -työpajoja Helsingissä sekä tilauskesta muualla Suomessa.

Kahdeksikko – Mitä kaikkea voit käsillä tehdä?

Helppoa askartelua ja ideoita miten kierrätysmateriaaleja voi käyttää. Kahdeksikko on porilaisten käsityöyrittäjien yhteinen taide- ja käsityöpuoti, jossa toiminnan ytimessä on yhteisöllisyys, uuden oppiminen ja kaverin kannustaminen, jo vuodesta 2019.
Videolla Kahdeksikon Taina ja Nora näyttävät miten tehdään helppo kierrätysmateriaaleista taiottava värikäs askartelu, syksyn pimeyttä selättämään. Samalla he kertovat värien ja käsillä tekemisen hyvinvointivaikutuksista.

Kira Tiivola: Suorittaja mene sieltä mitä aita on matalin! & Matka itseeni – hyvä itsetuntemus edistää terveyttä

Mene sieltä mistä aita on matalin! Suorittajat huom- mitä me voimme oppia siitä, että joskus jäämme vain kellumaan. Emme yritä suorittaa, emme räpiköidä vastaan.  Entä, jos opettelemme joskus menemään sieltä, mistä aita on matalin ja opimme samalla jotain itsestämme ja ympäröivästä maailmasta.  Voiko myös vähemmän suorittamalla tulla hyvää tulosta?  

Matka itseeni: hyvä itsetuntemus edistää terveyttä. Itsetuntemus on matka itseensä ja asia, jota voi opetella. Itsetuntemus pitää sisällään ymmärryksen mm. omasta arvopohjasta sekä tunnetaitoja. Itsensä kehittäminen ei aina ole tarpeen, mutta itsensä tunteminen lisää merkittävästi hyvinvointiasi. Lähde matkalle itseesi- sisältää harjoituksia itsetuntemuksen parantamiseksi.

Kotivilla & Medipori – Kokonaisvaltaista hoitoa suurella sydämellä

Laura ”Laurrenna” Mäntynen – Kuinka luoda innostava ja omannäköinen elämä, luento + wörksop LIVE

Tarkoituksena on luoda perustukset kukoistavan ja omannäköisen elämän luomiselle. Eli selvitetään mihin suuntaan haluaisit kasvaa ja miten omasta elämästä voisi luoda pienin askelin enemmän omannäköistä myös käytännön tasolla.

Wörksopissa kartoitetaan mm. mitä haluan elämältäni, mitkä ovat minun vahvuuteni, mitkä asiat minua innostaa, mihin haluan panostaa? Kolikon kääntöpuolella pohditaan sitä, että mitkä asiat estävät minua elämästä omannäköistä elämää? Näitä esteitä voi olla mm. uskomukset, käsitykset, arkiset toiminnot, negatiiviset vinoumat, uskomukset siitä, etten pysty, osaa tai voi?

Loistetalo

  • Työnohjaus – mitä ihmettä se on? – 15 eniten kysyttyä kysymystä
  • Enneagrammi – apunasi toisen aitoon kohtaamiseen
  • Kriisi- uhka vai mahdollisuus?

Luontaislääkintäkeskus & Luontais-Prisma –  Galileo® Training – Keho ja mieli kuntoon helposti ja nopeasti!

Galileo-laite, on käytössä maailmalla useissa eri sairaaloissa ja kuntoutuslaitoksissa. Tällä laitteella saadaan huikea treeni aikaan tai on loistava väline kuntotutukseen tai kiinteytymiseen.

Luonnottaren Voimia – Parantava luonto syksyllä ja talvella 

Mitä kaikkea luonnosta voi hyödyntää syksyllä ja talvella. Miten tehdään keppisoppa, josta on apua moneen. Mitä höyryhengitys on ja kuinka eri kasveja kannattaa hyödyntää.

Naisten Hyvinvointikeskus Olennainen – Olennaista työhyvinvoinnista ja läsnäoloharjoitus

Olennainen tuo esiin hyvää pohdintaa kehoyhteyden merkityksestä työhyvinvoinnissa. He auttavat sinua miettimään, että miten kehotuntemusten kautta voisi tunnistaa omia voimavaroja ja jaksamista. Lisäksi pääset herättelemään ajatuksia siitä, voisiko kehon ja itsen huomata, ennen kuin punainen lippu liuhuten keho huutaa kipujen kanssa hiljentämään. Lisäksi Olennainen ohjaa simppelin läsnäoloharjoituksen, jossa pääset laskeutumaan sun kehoon ja tähän hetkeen.

Nosh Company Oy – kotimaisia, laadukkaita, luomupuuvillaisia vaatteita koko perheelle. 

Nosh-edustaja Nina Kaarrela pitää online vaate-esittelyn aiheesta Miltä vaatekaappisi näyttää ja miltä sen pitäisi näyttää? Nina antaa vinkkejä mitä tarvitset toimivaan vaatekaappiin, jotta saat helposti yhdisteltäviä kokonaisuuksia elämän eri tilanteisiin.

Muistiyhdistys – Muistiasia on kaikkien asia 

Geriatrian erikoislääkäri, Pirjo Santala luennoi työikäisten muistihäiriöistä. Työikäisten muistisairaudet ovat yleistyneet kovaa vauhtia ja nuoretkin ihmiset kokevat jo muistin menetystä ja unohtelua, sen takia muistiasia on kaikkien asia.

Obscura Gallery & Studio  – Rakas valokuvani

Tatjaana Morton tulee kertomaan, miten valokuvaus voi olla erittäin ihana ja helpottava tapa ilmaista ja tutkia omia ajatuksia sekä mahdollisia haasteita elämässä. Valokuvaus on vapauttava keino tutkia omia tunteita. Ottamalla kuvia ja kehittämällä esimerkiksi narratiivisia tarinoina kuvien avulla voi olla suhteessa sama kuin kirjoittaisi ja avautuisi omalle päiväkirjalle. 

Saana Rasehorn / Puro FlowYin&Yang – Joogalla tasapainoa arkeen. 

Porilaisille joogastudio Puro Flown kautta tuttu Saana Rasehorn aloittaa Kui Pori Voi? etäfestarit pitämällä joogaharjoituksen. Masennuksen läpi käynyt Saana, kertoo inspiroivansa muita lempeämpään elämänasenteeseen ja kehon kuunteluun.  Saana tulee kertomaan myös 5 mielen niksiä, joita jokaisen kannattaa kokeilla.

Pehmeä joogaharjoitus kodin turvassa – sisältää sekä rauhoittavaa yinjoogaa että voitelevaa flow’ta. Sopii niin vasta-alkajille, kuin kokeneille konkareillekin. Joogamatto ei ole pakollinen, nappaa hollille vain viltti ja tyyny. Liven alussa saat linkin tätä tuntia varten tehtyyn Spotify-soittolistaan, jos haluat maustaa joogahetkesi musiikilla!

Saija Mäkinen – Vahvista omia rajojasi!

LCF Life Coach® ja kiinalaisen lääketieteen hoitaja Saija Mäkinen auttaa sinua selvittämään valmennuksellisin keinoin, mitkä ovat omat rajasi tällä hetkellä ja pääset tekemään toimintasuunnitelman vahvistaaksesi omia rajojasi. Lisäksi pääset tekemään harjoituksen, missä testaat, voisiko omien rajojesi rikkominen antaa elämääsi jotain lisää ja voisiko elämänlaatusi parantua. Instagramissa @vahvanahuomiseen

Seija Aalto

Rosen-terapeutti Seija Aalto tulee vastaamaan, mitä Rosen-metodi on? Mitä Rosen antaa hoitajalle itselleen?

Terveyden tasapaino

Elina Bragge kertoo kuinka lisätä vastustuskykyä ja parantaa työhyvinvointia ravinnon avulla? 

Tulenkantajat / Petteri Salonen – Kysy terapeutilt! LIVE

Ratkaisukeskeinen terapeutti, työnohjaaja ja uusperheneuvoja Petteri Salonen tulee vastaamaan mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Kysymyksiä voit laittaa ennakkoon tai kysyä suoraan livelähetykseen kommentoiden.

Unikulma – Sinun unellasi on merkitystä

Työnantaja, nyt on aika miettiä yrityksesi joululahjoja. Pyydä tarjous alueesi edustajalta Kati Virtaselta kati.virtanen@unikulma.fi

Aamuiset selkäkivut.

Ajatuksia herättävää kertomusta kunnollisen nukkumisergonomian tai sen puuttumisen vaikutuksista koko elimistöömme. Aamuisten selkäkipujen ei tarvitse enää olla osa sinua. Me kaikki olemme yksilöitä. Sinä ansaitset nukkua joka yö hyvin juuri itsellesi sopivalla vuoteella. Unikulmalta löytyy helpotusta selkä- ja niskavaivoihin  ihmisen koosta tai muodoista riippumatta.

Kuorsauksesta eroon.

Mikäli teidän perheessä heräillään kumppanin kuorsaukseen tai itse heräilet puolison kyynärpääiskuihin, on aika selvittää tämän kiusallisen vaivan, eli kuorsauksen syyt. Moottoroitu vuode, missä voit nostaa päätyä portaattomasti ylöspäin, vähentää kuorsausta, helpottaa myös refluksivaivoja ja närästystä. Oikean korkuinen tyyny viimeistelee hyvän asennon niskalle. Tällä saa suoran vaikutuksen levollisempaan yöuneen. Arjen pientä luksusta terveys edellä.

Nukahtamista helpottavat tekniset petivaatteet.

Jos hikoilet tai kärsit lihaskrampeista tai levottomista jaloista, kannattaa tämä filmi katsoa. Apua ja helpotusta kosteisiin ja levottomiin öihin on saatavilla helpommin kuin tiedätkään.  Mikäli sinulla herää kiinnostusta näihin huikean ihaniin tuotteisiin, ota rohkeasti yhteyttä. Näistä pitää lemmikitkin!